Všeobecnéobchodné podmienky Aktualizované:7. 2. 2023
Úvodnéustanovenia
TietoVšeobecné Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len “VOP”)sú záväzné pre nákup výrobkov značky AVON (ďalej len„výrobky“ alebo „tovar“) registrovanými predajcami (AVONLady/AVON Gentleman - ďalej len “AL/AG”) od spoločnosti AVONCosmetics, spol. s r.o. so sídlom na adrese Vajnorská 100/B, 83104 Bratislava, IČO: 31 342 493, zapísanej v Obchodnom registriOkresného súdu Bratislava I., sp. zn.: 4363/B (ďalej len „AVON“).AL/AG berie týmto na vedomie, že tieto VOP tvoria neoddeliteľnúsúčasť kúpnej zmluvy uzatvorenej vždy na základe jednotlivejobjednávky uskutočnenej akýmkoľvek zo spôsobov uvedených vtýchto VOP. Kúpna zmluva, AVON Dohoda a VOP sú vyhotovené vslovenskom jazyku.
Právaa povinnosti účastníkov kúpnej zmluvy sa riadia právnou úpravoukúpnej zmluvy podľa ust. § 588 a nasl. v spojenís ust. § 612 a nasl. zákona č. 40/1964 Z. z., občianskyzákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len „občianskyzákonník”).
Ak je kupujúcimspotrebiteľ, teda osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení záväzkovz kúpnej zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskejčinnosti, riadia sa práva a povinnosti účastníkov kúpnejzmluvy zároveň aj ust. § 52 a nasl. občianskeho zákonníka.
Ak je kupujúcimosoba, ktorá je podnikateľom a pri uzatvorení kúpnej zmluvy jes prihliadnutím k všetkým okolnostiam zrejmé, že sa kúpnazmluva týka jej podnikateľskej činnosti, riadia sa práva apovinnosti účastníkov kúpnej zmluvy ust. § 409 a nasl.zákona č. 513/1991 Z. z., obchodný zákonník, v zneníneskorších predpisov, ďalej len „obchodný zákonník”. Vprípade, že AL/AG má v úmysle uskutočňovať ďalší predajAVON výrobkov, má povinnosť a výslovne sa zaväzuje splniťvšetky zákonné požiadavky, oprávňujúce ho k tejto činnosti.
Vprípade, že AL/AG spĺňa zákonom stanovené podmienky pre ďalšípredaj AVON výrobkov, potom AVON požaduje, aby AL/AG nepredával/aAVON výrobky konečným spotrebiteľom za cenu nižšiu, než jeodporúčaná spotrebiteľská cena uvedená v katalógu/letáku.AL/AG sa odsúhlasením týchto VOP zaväzuje túto požiadavkudodržiavať.
AL/AG berie navedomie, že nevystupuje ako zamestnanec alebo zástupca AVONu, aninie je zmocnená AL/ zmocnený AG zmluvne zaväzovať AVON a AVONnenesie zodpovednosť za jeho zmluvné záväzky. AL/AG nemá vočiAVONu nárok na náhradu nákladov, ktoré AL/AG pri výkone jehočinnosti vznikajú.
NákupAVON výrobkov
O spoluprácu sAVONom žiada potenciálna/potenciálny AL/AG podpisom formuláraAVON Dohody, alebo potvrdením a odoslaním elektronického návrhuAVON Dohody. Táto dohoda je považovaná za uzatvorenú, ak AVON nazáklade príslušných interných predpisov nerozhodne o neprijatínávrhu tejto AVON Dohody. O tomto rozhodnutí o neprijatí návrhuAVON Dohody informuje AVON potenciálnu AL/AG prostredníctvomvyrozumenia zaslaného na e-mailovú adresu uvedenú potenciálnouAL/AG pre elektronickú komunikáciu alebo prostredníctvom SMSsprávy zaslanej na telefónne číslo uvedené AL/AG v AVON Dohodealebo listom zaslaným na adresu uvedenú v AVON Dohode.
K ukončeniuplatnosti a účinnosti AVON Dohody dochádza:
dohodou účastníkovAVON Dohody, alebo
výpoveďou jednéhoz účastníkov AVON Dohody aj bez udania dôvodu, pričomvýpovedná lehota je 15 dní a začína plynúť dňom doručeniavýpovede druhému účastníkovi AVON Dohody. Účastníci AVONDohody udeľujú súhlas s tým, že akékoľvek písomnostiodoslané na základe AVON Dohody, ktorej neoddeliteľnou súčasťousú tieto VOP, sa budú považovať za doručené druhémuúčastníkovi AVON Dohody po uplynutí troch dní odpreukázateľného momentu odoslania písomnosti doporučenoupoštou na adresu uvedenú v záhlaví AVON Dohody,
odoslaním prejavuvôle o neprijatí návrhu AVON Dohody, t.j. písomnosti v zmysleustanovenia čl. II ods. 1, týchto VOP, na e-mailovú adresuuvedenú AL/AG pre elektronickú komunikáciu alebo prostredníctvomSMS na telefónne číslo uvedené AL/AG v AVON Dohode alebo listomzaslaným na adresu uvedenú v AVON Dohode,
automaticky vprípade, že AL/AG nespraví objednávku ani v 3. kampaninasledujúcej po kampani, v priebehu ktorej bola AVON Dohodauzavretá.
AVON je oprávnenývypovedať AVON Dohodu s okamžitou účinnosťou ak:
AL/AG neuhradíAVONu akúkoľvek dlžnú čiastku ani do 30 dní po lehotesplatnosti, alebo ak
AL/AG poskytnetretím osobám informácie o obchodnom know-how spoločnosti AVON,alebo poskytne akékoľvek informácie o spoločnosti AVONoznamovacím prostriedkom.
AL/AG porušujesvoju povinnosť v prípade online prezentácie produktov - AVONLady/AVON Gentleman sa výslovne zaväzujú konať v súlades Pravidlami a etickými zásadami online prezentácie apredaja, ktorých znenie je k dispozícii v online kancelárii vsekcii Na stiahnutie;
Pre doručenieoznámenia o odstúpení od zmluvy platí pravidlo uvedené v čl. IIods. 2 písm. b) týchto VOP.
AVON je oprávnenývyžiadať si pre spracovanie AVON Dohody, alebo objednávky, alebopre zmenu údajov v priebehu zmluvného vzťahu kópiu OP od AL/AG.
AVON prideľuje nazáklade účinnosti AVON Dohody tzv. kreditný limit (splatnosť pododaní). Tento limit je AVON oprávnený kedykoľvek jednostranneznížiť alebo zvýšiť.
AL / AG môžekedykoľvek vysloviť námietku proti spracovaniu osobných údajovza účelom zasielania obchodných oznámení. AVON túto námietkuspracuje bez zbytočného odkladu od jej obdržania.
Objednávkaa uzatvorenie zmluvy
Objednávka jenávrhom kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je tovar uvedenýv objednávke. Pre účely uskutočnenia objednávky je platnáponuka tovaru vrátane kúpnej ceny zverejnenej v aktuálnomkatalógu a ďalších ponukách v dobe prijatia objednávky AVONom.Kúpnou cenou sa rozumie cena označená ako „Cena s DPH”.Objednávku je možné uskutočniť prostredníctvom internetu, SMS,IVR (interaktívna hlasová služba), alebo telefonicky, ak tútoslužbu AVON ponúka.
Odoslanímobjednávky AL/AG potvrdzuje, že sa oboznámila/oboznámil s týmitoVOP, v plnom rozsahu s nimi súhlasí a prijíma ich v ich aktuálnomznení. Tieto VOP sú pre AL/AG záväzné od okamihu kedy AL/AGodošle objednávku. Ďalej AL / AG potvrdzuje, že sa zoznámil / aso znením Vyhlásenie o ochrane osobných údajov a že jeho znenieberie na vedomie.
Kúpna zmluva vznikáokamžikom prijatia náležite uskutočnenej objednávky AL/AGspoločnosťou AVON, a to za cenových podmienok uvedených vaktuálnom katalógu.
AVON je po doručeníobjednávky povinný obstarať a odovzdať AL/AG objednaný tovar vlehote podľa čl. V. VOP, vychádzajúc zo stavu tovaru na sklade.
Náležiteuskutočnenou objednávkou zo strany AL/AG sa rozumie predovšetkýmvyplnenie všetkých potrebných údajov pri objednávaní, hlavnečíslo AL/AG, kód výrobku, počet objednaných kusov a kontaktnúadresu pre doručovanie tovaru. Za náležite uskutočnenúobjednávku zo strany AL/AG bude považovaná akákoľvek objednávkaspravená jedným zo spôsobov uvedených v týchto VOP v čase odprvého dňa príslušnej kampane do 21:00 hod trvania poslednéhodňa prebiehajúcej kampane, a to v rozsahu, v akom tieto službyAVON aktuálne ponúka. Pred odoslaním objednávky AVONu je AL/AGumožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávkyAL/AG vložila/vložil, a to aj s ohľadom na možnosť AL/AGzisťovať a opravovať chyby, ktoré vznikli pri zadávaní údajovdo objednávky. Údaje uvedené AL/AG v objednávke sú považovanéza správne. AVON bez zbytočného odkladu po prijatí objednávkypotvrdí prijatie objednávky elektronickou poštou, a to na adresuelektronickej pošty uvedenú AL/AG. AVON je vždy oprávnený vzávislosti na charaktere objednávky (množstvo tovaru, výškakúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať AL/AG ododatočné potvrdenie objednávky, napríklad písomne alebotelefonicky.
Miestom dodaniatovaru je adresa uvedená AL/AG v objednávke. AL/AG týmto berie navedomie, že prvá objednávka odoslaná zo strany AL/AG pouzatvorení AVON Dohody, je doručovaná iba na adresu pošty, ktorúAL/AG uviedla/uviedol v objednávke.
Vlastnícke právo kdodanému tovaru prechádza na AL/AG úplným zaplatením ich kúpnejceny.
Akákoľvekprezentácia tovaru umiestnená na webovom rozhraní on-linekancelárie je informatívneho charakteru a AVON nie je povinnýuzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadne tohto tovaru.
AL/AG berie navedomie, že AVON môže na základe marketingových akcií alebopri splnení určitých podmienok, ponúkať zákazníkom niektorévýrobky/darčeky bezplatne, a to za vopred určených podmienok(predloženie reklamného kódu - PROMO CODE atp.). V takýchtoprípadoch sa AL/AG zaväzuje spolupracovať s AVONom tak, abybol predmetný tovar doručený zákazníkom spoločne s ichobjednávkou. Takéto výrobky budú poskytované AVONom, ale nie nanáklady AL/AG.
AL/AG súhlasí spoužitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraníAVON Dohody aj každej jednotlivej kúpnej zmluvy. Náklady, ktoréAL/AG vzniknú pri použití komunikačných prostriedkov na diaľkuv súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy alebo AVON Dohody (napr.náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory)si hradí AL/AG, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnejsadzby.
Cenovépodmienky
AL/AG sa zaväzujezaplatiť za tovar cenu podľa čl. III odst. 1 vety druhej a tretejtýchto VOP.
Webové rozhranieon-line kancelárie obsahuje informácie o tovare, vrátane cienjednotlivých výrobkov. Ceny sú uvedené vrátane dane z pridanejhodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny zostávajú vplatnosti v období, v ktorom sú zobrazované vo webovom rozhraní.Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť AVONu uzatvoriťkúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok. Webovérozhranie taktiež obsahuje informácie o nákladoch spojených sbalením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených sbalením a dodaním tovaru, ktoré sú uvedené vo webovom rozhraní,však platia len v prípadoch, kedy sa bude tovar doručovať vrámci územia Slovenskej republiky.
Tovar sa dodávaprostredníctvom kuriérskej služby alebo držiteľa poštovnejlicencie (na náklady AVONu) na adresu dodania tovaru uvedenú AL/AG(čl. III, ods. 6 týchto VOP). Zásielka s tovarom obsahujefaktúru, len ak AL/AG nevyužíva služby zasielania elektronickejfaktúry s elektronickým podpisom. AL/AG súhlasí so zasielanímdaňových dokladov elektronickou cestou. AVON je oprávnenýzasielať daňové doklady iba elektronickou cestou. V prípadezmeny e-mailovej adresy AL/AG o tejto skutočnosti AVON okamžiteinformuje. Elektronická faktúra je AL/AG doručovanáprostredníctvom on-line kancelárie. V prípade, že je spôsobdopravy dohodnutý na základe zvláštnej požiadavky AL/AG, nesieAL/AG riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmtospôsobom dopravy. V prípadepožiadavky AL/AG na doručenie zásielky prostredníctvombalíkomatu (prípadne inej obdobnej služby, ktorej použitie AVONumožňuje), je AL/AG povinná/povinný uviesť kontaktný údaj –číslo mobilného telefónu, a to na svojom konte AL/AG; v opačnomprípade nie je AVON povinný objednávku spracovať.
Zásielky súdoručované v pracovných dňoch od 7 do 21 h a cez víkend a voľnédni od 8 do 22 h. V prípade otázok kontaktujte zákaznícky servisAVONu s využitím kontaktnýchúdajov uvedených v online kancelárii v sekcii Otázky,odpovede, kontakty.
Dodaciepodmienky
Bežná lehota predodanie kozmetického tovaru je do 7 dní a pre dodanienekozmetického tovaru do 6 týždňov odo dňa prijatia náležiteuskutočnenej objednávky.
V prípade nedodaniatovaru v lehote podľa odst. 1 tohto článku je AVON oprávnenýdodať tovar alebo zameniť za tovar podobný s ďalšouobjednávkou/objednávkami AL/AG. Záväzok AVONu dodať tovarzaniká v prípade, že tovar nebolo možné dodať ani do 90 dníodo dňa prijatia náležite uskutočnenej objednávky, ak sa AL/AGs AVONom nedohodne na ďalšej dodatočnej lehote.
AVON nie je povinnýdodať tovar v prípade, ak:
AVON má vočiAL/AG akúkoľvek pohľadávku po splatnosti, alebo
AL/AG neaktívna/-yviac než tri po sebe idúce kampane, alebo
kreditný limitAL/AG nie je dostatočný pre spracovanie objednávky, alebo
z dôvoduvymedzeného v čl. IV.3 týchto VOP.
AVON si vyhradzujeprávo nespracovať objednávku v prípade, že ku dňu uskutočneniaobjednávky nie je uhradená akákoľvek predchádzajúca objednávkav plnej výške a to bez ohľadu na splatnosť kúpnej ceny zatovar dohodnutú v týchto VOP. Vyššie uvedené nespracovanieobjednávky nie je porušením Dohody na strane AVONu.
AL je povinná/AG jepovinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvoduna strane AL/AG nutné doručovať tovar opakovane alebo inýmspôsobom, než bolo uvedené v objednávke, má AL/AG povinnosťuhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp.náklady spojené s iným spôsobom doručenia, ak sa stranynedohodnú inak, alebo ak AVON neoznámi AL/AG, že nepožadujehradenie nákladov na opakované doručenie tovaru.
Pri prevzatí tovaruod prepravcu má AL/AG povinnosť skontrolovať neporušenosťobalov výrobkov a v prípade akýchkoľvek nedostatkov má AL/AGpovinnosť oznámiť také nedostatky prepravcovi bez zbytočnéhoodkladu. V prípade, že AL/AG zistí porušenie obalu osvedčujúceskutočnosť, že došlo k neoprávnenému vniknutiu do zásielky,nemusí AL/AG takú zásielku od prepravcu prevziať. Ďalšie právaa povinnosti strán pri preprave tovaru môžu upraviťzvláštne dodacie podmienky AVONu, ak sú vydané.
AVON je oprávnenýúčtovať AL/AG manipulačný a/alebo doručovací poplatokv prípade, že sa zásielka vráti AVONu ako nedoručiteľná,alebo AL/AG neprevezme zásielku od kuriéra/doručovateľa, aleboAL/AG zásielku neprevezme na pošte do uplynutia lehoty, po ktorúje zásielka na pošte uložená.
Podmienkya možnosť platby za tovar
AL/AG má povinnosťuhradiť cenu tovaru na účet AVONu najneskôr do 14 dní odo dňadoručenia tovaru, príp. do lehoty splatnosti uvedenej na faktúre,ak je táto lehota kratšia. Dátum splatnosti faktúry je časovýúdaj obsahujúci informáciu do kedy musí byť čiastka uvedenána faktúre pripísaná v plnej výške na účet AVONu.
Kúpnu cenu môžeAL/AG uhradiť:
poštovoupoukážkou, ktorá môže byť súčasťou faktúry; alebo
prevodom z účtuna bankové spojenie AVONu uvedené na faktúre alebo AVON Dohode;alebo,
platobnoukartou; alebo
vkladom na účetAVONu; alebo
dobierkou (úhradatovaru prepravcovi pri dodaní).
AL/AG jepovinná/povinný hradiť kúpnu cenu tovaru spolu s uvedenímvariabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby jezáväzok AL/AG uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísaniapríslušnej čiastky na účet AVONu.
AVON je oprávnený,najmä v prípade, že zo strany AL/AG nedôjde k dostatočnémupotvrdeniu objednávky, požadovať uhradenie celej kúpnej ceny eštepred odoslaním tovaru AL/AG. AVON je ďalej oprávnený pre každýjednotlivý prípad stanoviť možnosť úhrady kúpnej ceny ibaspôsobom uvedeným pod písm. e.
V deňsplatnosti faktúry dostane AL/AG upozornenie na splatnosťpríslušnej faktúry.
AVON si vyhradzujeprávo určiť pri zadaní i spracovaní objednávky spôsob úhradykúpnej ceny jednotlivých objednávok, a to ktorýmkoľvek zospôsobov uvedených vyššie v ods. 2 pod písmenami a) až e).
Spoločne s kúpnoucenou má AL/AG povinnosť zaplatiť AVONu aj náklady spojené sbalením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je výslovneuvedené inak, pod kúpnou cenou sa rozumejú aj náklady spojené sdodaním tovaru.
AVON si vyhradzujeprávo na základe vlastného uváženia a s využitím prostriedkovpodľa vlastného uváženia upozorniť AL/AG na blížiacu sasplatnosť faktúry.
AL/AG beriena vedomie, že v prípade, ak vznikne voči nej/nemu AVONuakákoľvek pohľadávka po splatnosti, je AVON oprávnený odovzdaťtúto pohľadávku voči AL/AG tretej osobe, a to vrátane osobnýchúdajov, ktoré sú k odovzdaniu a vymáhaniu príslušnejpohľadávky nevyhnutné. AL/AG zároveň beriena vedomie a súhlasí, že súčasne s pohľadávkou a jejpríslušenstvom môžu byť vymáhané i náklady spojené svymáhaním pohľadávky prostredníctvom tretej osoby.
Prípadné zľavy zceny tovaru poskytnuté AVONom AL/AG nie je možné kombinovať.
AVONje oprávnený účtovať si náklady na dodanie tovaruprostredníctvom jednotlivých spôsobov dodania uvedených vyššiev ods. 2 pod písmenami a) až e). Náklady na dodanie tovarudobierkou (čl. VI.2.e) budú účtované podľa aktuálnychsadzobníkov využitého prepravcu.
Náhradaškody v prípade neprevzatia zásielky
AVONje oprávnený účtovať AL / AG manipulačné a / alebodoručovacie poplatky v prípade, že sa zásielka vráti AVONu akonedoručiteľná alebo AL / AG neprevezme zásielku od kuriéra /doručovateľa, či zásielku nevyzdvihne na pošte v lehote pre jejuloženie. Neprevzatie celej zásielky je považované za podstatnéporušenie zmluvy v zmysle ust. § 588 občianskeho zákonníka(povinnosť kupujúceho vec prevziať), resp. ust. § 614 / odst. 1občianskeho zákonníka (povinnosť kupujúceho vec prevziať pridodaní v prípade, že je vec dodávaná na miesto určenékupujúcim). V prípade neprevzatia celej zásielky sa AL / AG ocitáv omeškaní so svojím záväzkom prijať riadne ponúknutéplnenie zo strany AVON. AVON je v takom prípade oprávnených po AL/ AG požadovať za neprevzatie zásielky náhradu škody(poštovného, nákladyna úschovu,na zničenieapod.) stanovenú ako poplatok vo výške 4.50 EUR.
Zmluvnápokuta
V prípade, žeAL/AG neuhradí cenuvýrobkov vplnej výške na účet AVONu ani do 4.dňa oduplynutia lehoty splatnosti uvedenej na faktúre, má AVON vočiAL/AG nárokna zmluvnú pokutu vo výške 2,7eura. Pokiaľ AL/AG neuhradí cenu výrobkovv plnejvýške na účet AVONU ani do 15. dňa od uplynutialehoty splatnosti uvedenej na faktúre, máAVON voči AL/AG nárok na ďalšiu zmluvnú pokutuvo výške5 eur.
Týmto ustanovenímnie je dotknuté právo AL/AG uplatniť záruku na zakúpený tovarza podmienok podľa čl. VIII. týchto VOP.
Záručnépodmienky a Reklamačný poriadok
Práva a povinnostizmluvných strán pri uplatnení zodpovednosti za vady tovaru sariadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi, najmäustanovením § 488 a nasl. občianskeho zákonníka. Tentoreklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar, ktorý bol zakúpený uspoločnosti AVON jeho AL/AG a ktorého reklamácia bola uplatnenáv záručnej dobe. Nasledujúca obecná úprava platí, pokiaľAL/AG nevyužije 100 % záruku Avon (dole). Ak je výskyt vadynepodstatným porušením zmluvy, má AL/AG právo na odstránenievady, alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Ak je výskyt vadypodstatným porušením zmluvy, má AL/AG právo na (i) odstránenievady dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci,(ii) odstránenie vady opravou veci (iii) primeranú zľavu z kúpnejceny, alebo (iv) odstúpenie od zmluvy. AL/AG nemôže uplatniťzodpovednosť AVONu za vady, ak ide o vadu, ktorú musel privynaložení obvyklej pozornosti zaznamenať už pri uzavretízmluvy. AL/AG nemá právo zo záruky, ak vonkajšia udalosťspôsobila vadu po prechode nebezpečenstva škody na veci na AL/AG.Nárok na uplatnenie zodpovednosti AVONu za vady AL/AG nenáležíani v prípade, kedy AL/AG vadu sama spôsobila/sám spôsobil.AL/AG môže uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne v dobedvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia.
Ako záručnýdoklad slúži faktúra, resp. elektronická faktúra.
AVON na svojevýrobky za podmienok uvedených nižšie poskytuje 100 %záruku – možnosť vrátenia tovaru, pričom lehota pre využitietejto možnosti začína plynúť dňom vystavenia faktúry napredmetný tovar a trvá 3 mesiace. Rozsah tejto záruky je uvedenýnižšie.
Všetky reklamáciebudú posúdené a vyriešené najneskôr do 30 dní odo dňaprevzatia reklamovaného tovaru AVONom.
Pri dodávke čiprevzatí tovaru je AL/AG bez zbytočného odkladu povinná/povinnýurobiť kontrolu tovaru a hlavne preskúmať:
či sa jedná otovar, ktorý bol zo strany AL/AG objednaný,
či je tovar vneporušenom stave, tzn. či nemá zjavnú vadu,
či fungujú všetkyjeho jednotlivé časti,
či má očakávanúvôňu či očakávaný odtieň podľa objednanej špecifikácie,
či sa zhodujúúdaje na faktúre so skutočnosťou.
Pokiaľ tovarniektorý z týchto bodov nespĺňa, AL/AG môže uplatniť právaz poskytovanej 100 % záruky AVONu. Záruka sa nevzťahujena vady tovaru spôsobené nesprávnym používaním, skladovanímalebo poškodením tovaru zákazníkom. Taktiež nie je možnéreklamovať tovar nadmerne vypotrebovaný (spotrebovaný viac než zjednej tretiny). Uvedená záruka sa taktiež nevzťahuje naobjednané katalógy, letáky a iné tlačivá.
Nedodané a pritomfakturované výrobky je AL/AG povinná/povinný nahlásiť do24 hodín od prevzatia zásielky v rámci pracovných dnízákazníckeho servisu. Na neskoršie reklamácie nebude branýzreteľ.
Reklamovaný tovarje nutné zaslať doporučenou poštou riadne zabalenénaadresu uvedenú vo Formulári pre spätné zásielky (ďalej len„formulár“) alebo na webových stránkach Avon, spolu skompletne vyplneným formulárom, ktorý je k dispozíciiv elektronickej podobe v Online kanceláriiAL/AG,alebo online vyplnený priamo v Online kancelárii AL/AG.Každý reklamovaný tovar musí byť zaznačený vo formuláriobjednávacím číslom (podľa faktúry, kde bol zaúčtovaný),počtom vrátených kusov, presným popisom, kampaňou, v ktorejAL/AG tovar dostala/dostal a zaznačeným dôvodom vrátenia tovaru.K tejto reklamácii, ak nejde o vrátenie výrobku po uplynutílehoty kratšej než tri mesiace od vykonanej objednávky, je tiežnutné priložiť kópiu nákupnej faktúry (príp. elektronickejfaktúry), aby bolo možné určiť presný dátum, kedy bol tovarkúpený. Ak nebude k reklamácii priložená kópia faktúry (resp.doklad o prevzatí tovaru), alebo ak nebude formulár riadnevyplnený so všetkými potrebnými údajmi podľa vyššieuvedeného, nebude reklamácia považovaná za riadne uplatnenú.Ako doklad je potrebné uschovať kópiu "Formulára pre spätnézásielky" a podací lístok z pošty potvrdzujúci odoslanietovaru. AL/AG má v rámci 100% záruky AVON taktiež možnosťpožiadať o výmenu tovaru za iný. AVON vymieňa iba tovarrovnakého druhu a v rovnakej stálej cene, ktorý ponúkal vpríslušnej kampani. V tomto prípade je na “Formulári prespätné zásielky” potrebné presne uviesť, ktorý tovar chceAL/AG vymeniť za iný. Vymenený tovar bude zaslaný s najbližšouobjednávkou po vybavení reklamácie a na faktúre bude uvedený včasti “Pomôcky predaja”. Pokiaľ AL/AG požaduje zaslanievymeneného tovaru skôr ako s ďalšou objednávkou, vyznačítúto skutočnosť na “Formulári pre spätné zásielky”.Reklamovaný tovar vrátane “Formulára pre spätné zásielky”s originálnym podpisom je AL povinná/AG povinný uplatniť zavyššie uvedených podmienok na adrese:
Express One Slovakia,s. r. o., Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka priDunaji
AL/AG týmto berie navedomie, že pri uplatnení reklamácií nemá voči AVONu nárok nanáhradu nákladov v prípade kúpy tovaru za účelom prevádzkovaniajeho podnikateľskej činnosti, pričom v takom prípade nie je ALoprávnená/nie je AG oprávnený uplatniť 100 % záruku AVON.AL/AG berie na vedomie a súhlasí, že oznámenie o vybaveníreklamácie bude zverejnené prostredníctvom online kancelárie.
Pri vrátenívšetkého tovaru z jednej objednávky, prípadne pri vrátenítovaru, ktorý bol podmienkou pre získanie darčeka (alebo inéhovýrobku) je AL povinná/je AG povinný vrátiť aj ostatný obsahdoručenej zásielky t.j. darčeky a ostatné veci, ktoré bolisúčasťou balíka.
V prípadevyužitia možnosti výmeny výrobku za iný v rámci 100 %záruky AVON môže AVON zaviesť možnosť overenia dostupnostivýrobku, ktorý žiada AL/AG doručiť v rámci výmeny, a toprostredníctvom SMS vo formáte uvedenom v Online kanceláriiAL/AG. V prípade, že požadovaný výrobok nebude na sklade,prosím, kontaktujte AVON Zákaznícke centrum s cieľom dohodyo ďalšom postupe.
Odstúpenieod kúpnej zmluvy
AL/AG berie navedomie, že má právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy podľaustanovení § 7 až 10 zákona č. 102/2014 Z. z., o ochranespotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb nazáklade zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimoprevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplneníniektorých zákonov. AL/AG však nemôže odstúpiť od zmluvy,ktorej predmetom je: • predaj tovaru zhotoveného podľaosobitných požiadaviek AL/AG, tovaru vyrobeného na mieru alebotovaru určeného osobitne pre konkrétnu AL/konkrétneho AG,
• poskytnutieslužby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom AL/AGa AL vyhlásila/AG vyhlásil, že bola riadne poučená/bolriadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právona odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlok úplnému poskytnutiu služby, • predaj tovaru,ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze, •predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodnévrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov aktorého ochranný obal bol po dodaní porušený, • predaj tovaru,ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľnezmiešaný s iným tovarom, • predaj zvukovýchzáznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníhalebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, akAL/AG tento obal rozbalila/rozbalil, • poskytovanieelektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jehoposkytovanie začalo s výslovným súhlasom AL/AG a AL/AGvyhlásila/vyhlásil, že bola riadne poučená/bol riadne poučenýo tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenieod zmluvy.
Pokiaľ nejde oprípad uvedený vyššie či o iný prípad podľa ustanovenia § 7odst. 6 zákona č. 102/2014, o ochrane spotrebiteľa pri predajitovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej nadiaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorovpredávajúceho, a ani o iný prípad, kedy nie je možné od kúpnejzmluvy odstúpiť, AL/AG má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, ato do štrnástich (14) dní odo dňa prevzatia tovaru, pričom vprípade, že predmetom kúpnej zmluvy je niekoľko druhov tovarualebo dodanie niekoľkých častí, beží táto lehota odo dňaprevzatia poslednej dodávky tovaru. Vzorový formulár naodstúpenie od kúpnej zmluvy je možné stiahnuť v onlinekancelárii v sekcii Kstiahnutiu. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť AVONuodoslané v lehote uvedenej v tomto článku prostredníctvomkontaktných údajov uvedených vo formulári.
V prípadeodstúpenia od kúpnej zmluvy sa kúpna zmluva od počiatku ruší.Tovar musí byť v takom prípade AVONu vrátený do štrnástich(14) dní od odstúpenia od zmluvy. Ak AL/AG odstúpi od kúpnejzmluvy, AL/AG nesie náklady spojené s navrátením tovaru AVONu, ato aj v tom prípade, kedy tovar nemôže byť vrátený pre svojupovahy obvyklou poštovou cestou. Tovar by AVONu mal byť vrátenýkompletný, najlepšie v pôvodnom obale a nesmie javiť známkyopotrebenia ani poškodenia.
V prípadeodstúpenia od zmluvy vráti AVON peňažné prostriedky prijaté odAL/AG do štrnástich (14) dní od odstúpenia od kúpnej zmluvyAL/AG, a to rovnakým spôsobom, akým ich od AL/AG prijal (AVONvráti AL/AG prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom lenvtedy, ak s tým AL/AG súhlasila/súhlasil). AVON je taktiežoprávnený vrátiť plnenie poskytnuté AL/AG už pri vrátenítovaru AL/AG, či iným spôsobom, pokiaľ s tým AL/AG budesúhlasiť a nevzniknú tým AL/AG ďalšie náklady. Ak AL/AGodstúpi od kúpnej zmluvy, AVON nie je povinný vrátiť prijatépeňažné prostriedky AL/AG skôr, než mu AL/AG tovar vráti aleboaspoň preukáže, že tovar AVONu odoslala/odoslal.
Nárok na náhraduškody, ktorá vznikla na tovare, je AVON oprávnený jednostrannezapočítať oproti nároku AL/AG na vrátenie kúpnej ceny. AVON jezároveň oprávnený si voči nároku AL/AG na vrátenie kúpnejceny započítať akúkoľvek splatnú pohľadávku, ktorú má vočiAL/AG.
Do doby doručeniatovaru AL/AG je AVON oprávnený kedykoľvek od kúpnej zmluvyodstúpiť, ak je zrejmé, že AL/AG ju podstatne porušil. V takomprípade vráti AVON AL/AG kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, ato bezhotovostne na účet určený AL/AG.
Ak je spoločne stovarom AL/AG poskytnutý darček, je darovacia zmluva medzi AVONoma AL/AG uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde kodstúpeniu od kúpnej zmluvy AL/AG, darovacia zmluva ohľadnetakého darčeka stráca účinnosť a AL/AG je povinná/je povinnýspolu s tovarom vrátiť AVONu aj poskytnutý darček.
Odstúpenieod kúpnej zmluvy pre AVON
AVON si vyhradzujeprávo na odstúpenie od kúpnej zmluvy, a to v prípadoch že:
sa tovar užnevyrába alebo nedodáva, alebo sa výrazným spôsobom zmenilacena tovaru,
AL/AGneuhradila/neuhradil predchádzajúcu objednávku v plnej výškea v lehote splatnosti uvedenej na faktúre,
objednaný tovarbol z technických dôvodov či neodstrániteľných chýbstiahnutý z trhu.
PredajAVON výrobkov
V rámci motivačnýchprogramov a súťaží AVONu nemôže byť vyhodnotená AL, ktoráponúka/nemôže byt vyhodnotený AG, ktorý ponúka AVON výrobkytretím osobám prostredníctvom predaja v kamennej predajni. TakáAL/taký AG nebude zaradení do kvartálneho ani ročnéhohodnotenia (napr. VIP Clubu hodnotení) a nemá tak ani nárokna získanie príslušného ocenenia.
Vprípade prezentácie produktov online sa AL/AG výslovne zaväzujekonať v súlade s Pravidlami a etickými zásadami onlineprezentácie a predaja.
Vpřípadě, že AL/AG při dalším prodeji výrobků zpracováváosobní údaje fyzických osob, bere AL/AG na vědomí, že vůčitěmto údajům vystupuje jako správce ve smyslu nařízení EU 2013/679 (Obecné nařízení Evropského parlamentu a rady oochraně osobních údajů, známé jako „GDPR“). AL/AG bere navědomí, že musí, nezávisle na společnosti AVON, dodržovatveškeré povinnosti vyplývající z příslušných právníchpředpisů týkajících se ochrany osobních údajů vůči osobnímúdajům, které zpracovává.
Zmenakontaktných údajov
V prípade, ak dôjdek zmene kontaktných údajov, ktoré AL uviedla/AG uviedol do AVONDohody alebo iným spôsobom oznámila/oznámil AVONu ako svojekontaktné údaje, má AL/AG povinnosť o tejto zmene AVONneodkladne informovať.
Záverečnéustanovenia
AVON si vyhradzujeprávo jednostranne meniť tieto VOP. Zmena VOP podľapredchádzajúcej vety bude AL/AG oznámená zverejnením novéhoznenia VOP v on‑line kancelárii. AL/AG má v prípadenesúhlasu s jednostrannou zmenou VOP, právo zmluvy s AVONomvypovedať s jednomesačnou výpovednou lehotou, a to v lehotedo 30 dní odo dňa oznámenia zmeny VOP. Ak AL/AG nevypovie zmluvypodľa predchádzajúcej vety, má sa za to, že so zmenou VOPsúhlasí a praje si naďalej zotrvať v zmluvnom vzťahu s AVONompri rešpektovaní zmeneného znenia VOP. Tým nie sú dotknutépráva a povinnosti, ktoré vznikli v dobe pred účinnosťoupredchádzajúceho znenia VOP.
AVON je členomAsociácie osobného predaja – AOP (http:// http://www.zpp.sk/)

Mimosúdnevybavovanie sťažností spotrebiteľov zaisťuje AVONprostredníctvom kontaktnýchúdajov uvedených v online kancelárii v sekcii Otázky,odpovede, kontakty. Informáciu o vybavení sťažnosti AL/AG zašleAVON na elektronickú adresu AL/AG najneskôr do 30 dní. AL/AG mátaktiež právo obrátiť sa so svojim podnetom na príslušnéorgány dohľadu a dozoru.
AVON je oprávnenýk predaju tovaru na základe živnostenského oprávnenia.Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnostipríslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochranyosobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov.Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahuokrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 2650/2007 Z. z., oochrane spotrebiteľa a zákona č. 102/2014 Z. z., o ochranespotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb nazáklade zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimoprevádzkových priestorov predávajúceho.
AL/AG,ktorý/ktorá je spotrebiteľom, má podľa zákona č.102/2014Z.z., o ochrane spotrebiteľa, právo na mimosúdne riešeniespotrebiteľského sporu. Subjektom, ktorý je oprávnený mimosúdneriešenie sporu vykonávať, je Slovenská obchodná inšpekcia.Bližšie informácie sú dostupné na webových stránkachhttp://www.soi.sk/. AL/AG, ktorý/ktorá je spotrebiteľom má takeprávo začať mimosúdne riešenie sporu zo zmlúv uzatvorenýchmimo prevádzkových priestorov online prostredníctvom platformyODR dostupné na webovej stránke ec.europa.eu/consumers/odr/.
Ak je niektoré zustanovení týchto VOP neplatné alebo neúčinné, alebo sa takýmstane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie,ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje.Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie jedotknutá platnosť ostatných ustanovení. AVON Dohoda a kúpnazmluva vrátane týchto VOP sú archivované AVONom v elektronickejpodobe a nie sú prístupné.
Kontaktnéúdaje AVON nájdete v online kancelárii v sekcii Otázky,odpovede, kontakty.
|
|
|